Jak kupić? Kontakt Koszyk 0 Produktów 0,00 PLN     Zarejestruj się
 

22 814 67 62
8.00 - 20.00 od Pn do Pt
9.00 - 17.00 w So

  Kliknij i wyślij
zapytanie

Kup część
wybierz Swój samochód
1
Marka

2
Model

3
Typ

Szukaj
Jesteś tutaj:

Artykuły

Zastosowanie i budowa zawieszenia gwintowanego

, w kategorii Zawieszenie i Amortyzacja

Zawieszenie gwintowane to mechanizm umożliwiający regulację wysokości nadwozia. Rozwiązanie tego typu stosowane jest często w pojazdach poddawanych sportowym przeróbkom, które wpływają zarówno na efektowny wygląd, jak i poprawę trakcji.

 

Zastosowanie i budowa zawieszenia gwintowanegoZastosowanie i budowa zawieszenia gwintowanegoGłówną i niezaprzeczalną zaletę zawieszenia gwintowanego jest możliwość regulacji wysokości zarówno nadwozia, jak i sztywności amortyzacji. Zawieszenie gwintowane bez względu na to czy zamontowane zostało na przedniej czy tylnej osi, w samochodzie z ramą czy z nadwoziem samonośnym, skonstruowane zostało z czterech niezależnych kolumn resorująco-tłumiących. Ponadto kolumny te są ze sobą zintegrowane, co oznacza, że amortyzator ustawiony jest w centrum sprężyny.

 

Zawieszenie tego typu posiada nagwintowaną obudową, która umożliwia regulację prześwitu samochodu. Regulacja ta odbywa się przy pomocy odpowiednich talerzy lub nakrętek, na których spoczywają sprężyny. Sam zabieg regulacji wymaga zastosowania odpowiedniego klucza. Sekret regulacji wysokości auta to nie tylko gwintowane zawieszenie. To, czy i w jakim stopniu można regulować siłę dobicia, odbicia i kompresji kolumny, zależy już od zastosowanego amortyzatora. Wszystkie wymienione powyżej parametry można regulować niezależnie, wyłącznie w przypadku zastosowania amortyzatora azotowego z zewnętrznym zbiornikiem gazu.

 

Mniejszy prześwit między nawierzchnią, a podwoziem oznacza obniżenie środka ciężkości samochodu, dzięki czemu poprawia się przyczepność i prowadzenie. Ma to znaczenie głównie podczas szybkiej jazdy w zakrętach. Rozwiązanie to ma jednak zalety, jak i niestety wady. Podstawową zaletą jest znacząca poprawa zachowania auta w zakrętach, większa sterowność i szybkość reakcji na kierownicę. Wśród wad znajdziemy natomiast spadek komfortu jazdy, spowodowany wzrostem utwardzenia auta oraz wysokie koszty kupna i montażu.

 

Najtańsze zestawy gwintowanego zawieszenia to koszt od 700 zł. Ceny zawieszeń renomowanych europejskich producentów wahają się od 800 do 2000 zł za komplet. Zestawy w których dodatkowo poza regulacją zawieszenia można również ustawić siłę tłumienia amortyzatorów rozpoczynają się od mniej więcej 2500 zł. Sam zakup to niestety nie wszystko, do kwoty tej należy doliczyć jeszcze montaż, który w zależności od pojazdu i warsztatu wynosi średnio 350 zł.

 

Montaż zawieszenia gwintowanego w niektórych autach wiąże się z koniecznością wykonania sporej ilości przeróbek, przykładowo w sposobie mocowania poszczególnych elementów, przez co koszt robocizny rośnie. Kierowcy, którzy samodzielnie montują zawieszenie gwintowane, powinni wziąć pod uwagę fakt, że w ten sposób narażają swoje auto na stratę gwarancji, ponieważ większość producentów uzależnia jej posiadanie i honorowanie od montażu i czynności naprawczych wykonanych z zalecanym i renomowanym serwisie. 

Podziel się:
    
    

Dlaczego warto u Nas kupić?

Obsługujemy
płatności
platnosci
Sklep internetowy z amortyzatorami do samochodów AutoAmortyzatory.pl
Zadzwoń do nas i zadaj pytanie naszym ekspertom od amortyzatorów i elementów zawieszenia. Nasi eksperci są dostępni codziennie pod numerem infolinii 22 814 67 62
Oryginalne amortyzatory samochodowe oraz sprężyny zawieszenia w najlepszych cenach w Polsce znajdziecie tylko w sklepie AutoAmortyzatory.pl.