Atrakcyjna cena, typowy amerykański styl i innowacyjna technologia. Tak w skrócie można podsumować najnowsze modele marki Dodge. Czy używane samochody Dodge, które znajdziemy na rynku wtórnym, także zasługują na zainteresowanie?
Zdecydowanie tak, jednak należy się liczyć z tym, że niektóre elementy składowe pojazdu trzeba będzie wymienić na nowe. Może niekoniecznie "na już", lecz po jakimś czasie poszczególne części samochodowe dopadnie nieuniknione zużycie eksploatacyjne lub nagła awaria i staniemy de facto przed koniecznością wymiany.
Na początek zwróćmy uwagę na fakt, że układ zawieszenia w samochodzie to zespół niezwykle istotnych elementów. Sprawne zawieszenie odpowiada m.in. za skuteczne tłumienie nierówności, zachowanie odpowiedniej długości hamowania, sprawne skręcanie, poprawność pracy elektronicznych systemów, które wspomagają jazdę oraz tłumienie nierówności i przyczepność do podłoża.
Amortyzator, jak w zasadzie każda inna część eksploatacyjna w aucie, prędzej czy później ulegnie zużyciu. Z reguły ich sprawność oscyluje w granicach 80-100 tysięcy kilometrów. Istotny wpływ na trwałość amortyzatorów ma jednak styl jazdy kierowcy oraz warunki na drodze, po której najczęściej się poruszamy. To samo tyczy się sprężyn zawieszenia, które w wyniku utrudnionej eksploatacji mogą ulec przedwczesnemu zużyciu, wybić się lub po prostu pęknąć. Niesprawne, przede wszystkim amortyzatory, stanowią zbyt duże zagrożenie, dlatego z wymianą nie należy zwlekać.
Trudno o regułę, która wyraźnie pozwoliłaby wymienić najbardziej awaryjne części zawieszenia Dodge. Nadal wiele zależy od kierowcy oraz sposobu, w jaki eksploatuje swój samochód. Czy dba o regularny serwis, okresową wymianę poszczególnych podzespołów i przede wszystkim, po jakich terenach się porusza. Niemniej jednak, do najczęściej wymienianych części układu zawieszenia Dodge, należy zaliczyć m.in.: