Land Rover to samochody, których nikomu nie trzeba przedstawiać. Ekskluzywne terenówki z Wielkiej Brytanii posiadają doskonałe, zdumiewające wręcz właściwości terenowe, a przy tym bardzo solidne, nieraz luksusowe wyposażenie. Jak jazdę w terenie znoszą części zawieszenia Land Rover?
Land Rover to de facto synonim samochodu terenowego. Auto doskonale radzi sobie w terenie, a w warunkach miejskich potrafi nieźle przyspieszyć. O ile części Land Rover to solidnie wykonane komponenty, to ze względu na duże obciążenia i naturalny proces zużycia eksploatacyjnego, nierzadko ulegają przedwczesnemu zużyciu.
Brak skutecznego tłumienia drgań koła prowadzi z reguły do chwilowego odrywania się samochodu od nawierzchni. Jak niebezpieczne to jest, chyba każdy potrafi sobie wyobrazić. Ponadto, niesprawne amortyzatory mogą przyczynić się wydłużeniu drogi hamowania, co dodatkowo podwyższa poziom ryzyka wypadku.
Amortyzatory Land Rover, jak i każdego innego samochodu, należy regularnie kontrolować. Doskonała okazja do diagnozy ich stanu to, np. sezonowa wymiana opon. Ewentualnych usterek należy się jak najszybciej pozbyć. Nie zawsze chodzi stricte o amortyzator. Czasami awaria dotyczy mocowania amortyzatora lub osłon i odbojów. Bagatelizowanie tych usterek przyczyni się do znacznego skrócenia żywotności amortyzatora lub jego nagłego uszkodzenia.
Mało który kierowca pamięta o sprężynach zawieszenia, bo charakteryzuje je stosunkowo długi okres żywotności. Niestety, trudne warunki, sól i wilgoć potęgujące korozję oraz nieprawidłowy styl jazdy mogą sprawić, że sprężyny nagle pękną lub ulegną wybiciu. Można temu zapobiec, kontrolując ich stan. W przypadku widocznych mankamentów na sprężynie, należy dokonać wymiany. Pamiętajmy przy tym, że sprężyny zawieszenia Land Rover zaleca się wymieniać parami.