Jak kupić? Kontakt Koszyk 0 Produktów 0,00 PLN     Zarejestruj się
 

22 814 67 62
8.00 - 20.00 od Pn do Pt
9.00 - 17.00 w So

  Kliknij i wyślij
zapytanie

Kup część
wybierz Swój samochód
1
Marka

2
Model

3
Typ

Szukaj
Jesteś tutaj:

Wymiany, zwroty i reklamacje

 

Na niniejszej stronie znajdziecie Państwo wszystkie informacje odnośnie wymiany niepasujących produktów, zwrotu towarów oraz reklamacji wad zamontowanych już części.

Na wypadek, gdyby nie znaleźli Państwo odpowiedzi na konkretne pytanie związane z wymianą części, reklamacją lub zwrotem, można skontaktować się z nami mailowo na adres lub .

WAŻNE INFORMACJE – PROSIMY PRZECZYTAĆ:

  • Kontakt w sprawie statusu zwrotu lub wymiany części, zwrotu środków z tytułu anulowanych bądź zwracanych zamówień możliwy jest tylko i wyłącznie drogą mailową pod adresem
  • Kontakt w sprawie statusu zgłoszonej reklamacji możliwy jest tylko i wyłącznie drogą mailową pod adresem
  • Dobra praktyka w zakresie napraw mechanicznych z wykorzystaniem części samochodowych wymaga, aby przed próbą montażu zawsze dokładnie porównać aktualnie zamontowane elementy z zamówionymi częściami. AutoAmortyzatory.pl jako sklep specjalistyczny jest w stanie zdalnie pomóc użytkownikom w doborze części, wykorzystując oficjalne dane i specyfikacje producentów części. Jako że prowadzimy sprzedaż na odległość, nie jesteśmy w stanie fizycznie sprawdzić, czy dostarczona przez dostawcę lub producenta część pasuje do konkretnego modelu auta.
  • W przypadku zakupu towaru przez Klienta będącego przedsiębiorcą zastosowania mają ogólne zasady Kodeksu Cywilnego.



Zwrot części - rezygnacja z zakupu

Zgodnie z "Ustawą z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumenckich oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny", każdy Klient dokonujący zakupów internetowych w sklepie AutoAmortyzatory.pl ma możliwość rezygnacji i zwrotu kosztów  towaru. Nie dotyczy to towarów zamówionych i odbieranych osobiście w naszym punkcie odbioru osobistego w Warszawie. Jeśli zwracany towar nie spełnia warunków przedstawionych poniżej, magazyn nie przyjmie takiego produktu.

Klient ma prawo zwrócić towar w ciągu 10 dni od daty otrzymania paczki. Jeśli sklep warunkowo zgodził się na zwrot części po terminie, zastrzegamy sobie możliwość potrącenia części środków z tytułu kosztów obsługi zwrotu.

WARUNKI PRZYJĘCIA ZWROTU TOWARU PRZEZ NASZ MAGAZYN:

  • zwracana część nie jest montowana, tj. nie nosi żadnych śladów montażu, jest nieużywana, kompletna i nieuszkodzona,
  • część będzie zwracana w oryginalnym opakowaniu producenta; opakowanie nie może być zniszczone, porwane, podpisane, oklejone czy pokryte taśmą bezpośrednio na pudełku,
  • wysyłany towar będzie odpowiednio zapakowany – opakowanie od towaru będzie znajdować się w dodatkowym kartonie lub pudełku w taki sposób, aby części nie przemieszczały się w środku i były zabezpieczone przed uszkodzeniami w transporcie,
  • przesyłka ze zwracanym towarem będzie zawierać dowód zakupu i kompletnie wypełniony formularz zwrotu.


Części elektroniczne i elektryczne nie podlegają zwrotom.

W celu usprawnienia obsługi zwrot części należy zgłosić uprzednio e-mailem na adres .

Prawo zwrotu przysługuje wyłącznie Konsumentom. Prawo zwrotu nie przysługuje podmiotom prawnym i osobom prowadzącym działalność gospodarczą, jeżeli produkt został zakupiony na potrzeby firmy.

Jeśli odsyłany towar nie został prawidłowo zabezpieczony, oryginalne opakowanie zostało zniszczone lub poklejone taśmą, jakimikolwiek naklejkami, listami przewozowymi, opisane itp., takie paczki nie będą przyjmowane przez nasz magazyn. Wrócą one do Klienta na jego koszt.

Zaznaczamy, że żadna paczka za pobraniem wysłana do siedziby Sklepu nie będzie odebrana.

Wymiana niepasujących części na właściwe

Pracownicy sklepu AutoAmortyzatory.pl dobierają części przy pomocy oryginalnych katalogów producentów części, numerów fabrycznych danego pojazdu i numerów VIN każdego samochodu. Czasem zdarza się, że w wyniku modyfikacji fabrycznych, bądź wtórnych - np. napraw serwisowych, powypadkowych, różnego rodzaju tuningu etc. dostarczona część zamienna nie pasuje do danego modelu samochodu. Zawsze w takich przypadkach należy niezwłocznie skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, gdzie dokonamy powtórnego sprawdzenia i wymienimy niepasujący towar na inny.

Towar może zostać zwrócony lub zamieniony na inny w ciągu 10 dni od odbioru paczki i nie może nosić żadnych śladów montażu, użytkowania. Zwracany towar powinien zawierać wszystkie załączone fabrycznie elementy i musi posiadać oryginalne opakowanie w stanie nienaruszonym z załączonym formularzem zwrotu. Jeśli Klient nie zastosuje się do tych warunków, towar nie zostanie przyjęty do zwrotu.

WAŻNE:
Dobra praktyka w zakresie napraw mechanicznych z wykorzystaniem części samochodowych wymaga, aby przed próbą montażu zawsze dokładnie porównać aktualnie zamontowane elementy z zamówionymi częściami. Wymiana lub zwrot towaru możliwe są tylko wtedy, gdy towar nigdy nie był montowany, ani używany. Towar musi zostać odpowiednio przygotowany do wysyłki, w taki sposób, aby zarówno jego oryginalne opakowanie jak i on sam nie uległ uszkodzeniu w transporcie. Za właściwe przygotowanie i wysłanie towaru  odpowiedzialny jest nabywca. Zobowiązany jest on także do umieszczenia w przesyłce poprawnie wypełnionego formularza zwrotu, który ściągnąć możecie Państwo poniżej. Koszty dostawy zwracanej, prawidłowo dobranej przez naszych pracowników części, opierając się o oryginalne dane fabryczne samochodu pokrywa Klient. W takim przypadku na konto Klienta zostać może zwrócona równowartość odesłanego towaru, pomniejszona o koszty dostawy zamówienia. Koszt dostawy i odesłania towaru nie podlegają zwrotowi.

Reklamacja jakościowej wady zamontowanej części

Jeśli chcecie Państwo reklamować wadę jakościową zamontowanej już części, prosimy przeczytać poniższe informacje, opisujące proces takiej reklamacji krok po kroku.

Procedura reklamacji części wygląda następująco:
1. Wysyłamy zawiadomienie o reklamacji na adres , zawierając w wiadomości dokładny numer części, numer dokumentu zakupu uszkodzonego produktu a także opis usterki części.
2. Wypełniamy całkowicie formularz reklamacji (można go pobrać u dołu tej strony) – warto zwrócić uwagę na pieczątki podmiotu dokonującego naprawy.
3. Przygotowujemy część do wysyłki, zabezpieczamy ją do transportu. Towar powinien być wyposażony w oryginalne opakowanie, umożliwiające bezpieczny przewóz do odpowiedniego serwisu. W niektórych przypadkach możliwe jest zastosowanie opakowania zastępczego, musi ono być jednak odpowiednie do transportu danej części i zapewniać jej należytą ochronę.
4. Do paczki z towarem dołączamy wypełniony formularz reklamacji, kopię dokumentu zakupowego reklamowanej części i wysyłamy na adres: Dział Reklamacji, AutoAmortyzatory.pl, ul. Staniewicka 22, 03-310 Warszawa z dopiskiem „REKLAMACJA JAKOŚCIOWA”.

Reklamowany towar powinien być dostarczony do sklepu wraz ze wszystkimi elementami i częściami składowymi. Jeśli reklamacja dotyczy części sprzedawanych w kompletach lub wymienianych parami (np. amortyzatory) niezbędne jest dostarczenie do reklamacji par lub kompletów w jakich została sprzedana.

Proces reklamacji rozpoczyna się w momencie odebrania paczki z dowodem zakupu i wypełnionym formularzem reklamacyjnym przez nasz magazyn, znajdujący się w Warszawie. Towar zostanie poddany wstępnej ekspertyzie, mającej stwierdzić faktyczne występowanie usterki i jej możliwą przyczynę, a następnie przekazany do rzeczoznawców danego producenta.

Szybkość i termin realizacji reklamacji zależny jest od producenta części. Wszelkie decyzje podejmuje on na podstawie opinii rzeczoznawcy. Jeśli naprawa usterki wymaga dodatkowych czynności diagnostycznych bądź wymiany ciężko dostępnych części, generalny importer może przekazać towar do producenta części. W takim przypadku, termin procesu reklamacyjnego może wydłużyć się o ten czas. Wybór metody rozpatrzenia i zakończenia reklamacji poprzez naprawę, wymianę lub zwrot kosztów zakupu należy tylko i wyłącznie do gwaranta.

Jeśli reklamowany produkt jest niedostępny, może on zostać wymieniony na egzemplarz o takich samych bądź lepszych parametrach, takiego samego bądź innego producenta. Klient zostanie poinformowany przez sklep o tego typu zamianie drogą telefoniczną bądź mailową.

UWAGA! Roszczenia gwarancyjne są bezpodstawne, jeśli:

  • produkt został uszkodzony mechanicznie
  • identyfikacja produktu jest niemożliwa, plomby bądź numery seryjne został zniszczone
  • przyczyną usterki były zwarcia instalacji elektrycznej
  • wady towaru powstały w wyniku nieprawidłowego montażu w miejscu innym niż specjalistyczny warsztat samochodowy (brak dokumentu potwierdzającego montaż w takim warsztacie)
  • usterka jest wynikiem użytkowania produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem lub instrukcją obsługi.


Sklep ma prawo żądać od Klienta pokrycia poniesionych kosztów transportu produktu i ekspertyzy jeśli nie stwierdzono usterki zgłoszonej przez Klienta, bądź warunki gwarancji zostały naruszone. Produkt w takim przypadku jest odsyłany na koszt kupującego.

Jeśli reklamacja została rozpatrzona pozytywnie, sklep zobowiązuje się do darmowej wymiany produktu bądź do zwrotu środków przy czym wybór sposobu zależy tylko i wyłącznie do gwaranta.

Podstawą do gwarancji są jedynie wady materiałowe i produkcyjne, gwarancja nie obejmuje natomiast wad powstałych w wyniku nieumiejętnego montażu, na skutek wypadku, zwykłego zużycia eksploatacyjnego czy przedwczesnego zużycia spowodowanego złym stanem pozostałych elementów zawieszenia (wahacze, sworznie, końcówki, tuleje gumowo-stalowe, osłony itd.).

Gwarancja może dotyczyć jedynie samego towaru, natomiast nie podlegają jej koszty dodatkowe – transport, montaż, demontaż, badania diagnostyczne itd. Procedura reklamacyjna zakłada wymianę towaru na wolny od wad lub zwrot pieniędzy.

WAŻNE! Reklamacja zgłaszana z tytułu gwarancji może być rozpatrzona pozytywnie jedynie po:

  • zawiadomieniu sklepu o zgłoszeniu reklamacji na adres
  • osobistego dostarczenia lub wysłania wadliwego towaru z kopią zakupu i kompletnie wypełnionym formularzem reklamacyjnym, który możecie Państwo pobrać niżej.


Składając zamówienie Klient akceptuje powyższe procedury reklamacji.

Reklamacja paczki uszkodzonej mechanicznie w transporcie lub zgłoszenie braków

Każda paczka, która jest do Państwa przywożona przez kuriera powinna być dokładnie sprawdzona. Jeśli okaże się, że opakowanie jest zniszczone, poobijane itp. należy bezwzględnie sprawdzić zawartość paczki przy kurierze. Jeśli stwierdzą Państwo, że zamówienie jest niekompletne lub towar został uszkodzony, należy sporządzić wraz z kurierem protokół szkody i zachować sobie jego kopię. Następnie Klient powinien skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta oraz zgłosić szkodę pod adresem: aby Sklep mógł podjąć dalsze kroki. Spisanie protokołu szkody i sprawdzenie paczki jest niezbędnym warunkiem uwzględnienia ewentualnych roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia zawartości przesyłki, zniszczenia czy okradzenia paczki w transporcie.

Jeśli nastąpiło uszkodzenie mechaniczne paczki, należy spisać z kurierem protokół uszkodzenia paczki, a na adres Sklepu odesłać jego oryginał z uszkodzoną paczką. Bardzo ważne jest, aby zrobić to jeszcze w dniu dostawy i jednocześnie poinformować o tym Biuro Obsługi Klienta. Należy pamiętać, że brak sporządzonego protokołu szkody w obecności kuriera powoduje, że reklamacja jakichkolwiek uszkodzeń jest bezzasadna i nie podlega odpowiedzialności odszkodowawczej. Klient przyjmujący paczkę bez zastrzeżeń powoduje nieuwzględnienie roszczeń względem ubytku lub uszkodzenia mechanicznego przesyłki. Aby proces reklamacji mógł zostać realizowany, Klient ma obowiązek wypełnić wspólnie z przewoźnikiem protokół szkodowy w momencie odbioru przesyłki.

WAŻNE! WARUNKI UZNANIA SZKODY:

  • sporządzenie wraz z kurierem protokołu szkody w dniu odbioru paczki od kuriera lub firmy kurierskiej i zatrzymanie oryginału,
  • poinformowanie Biura Obsługi Klienta sklepu o zniszczeniu przesyłki w transporcie,
  • odesłanie uszkodzonej paczki wraz z oryginałem protokołu szkody.


Sklep może uznać zasadność reklamacji jedynie na podstawie protokołu szkody. Warto także wykonać zdjęcia z widocznym uszkodzeniem produktu oraz zdjęcia opakowania zewnętrznego. Przesłanie takich zdjęć do sklepu pozwala na szybszą realizację procesu reklamacji.

Produkt uszkodzony w transporcie prosimy odesłać wraz sporządzonym z kurierem protokołem szkody na adres naszego magazynu, po uprzednim poinformowaniu Biura Obsługi Klienta. Gdy otrzymamy paczkę, sprawdzimy ją pod kątem uszkodzeń i zależnie od sytuacji, zamówimy nowy egzemplarz produktu bądź zwrócimy koszty zakupu. Termin realizacji reklamacji jest zależny od dostępności produktów.

Dlaczego warto u Nas kupić?

Polecane

Nasza cena: 510zł Więcej

Artykuły

Wszystkie poradniki >>
Obsługujemy
płatności
platnosci
Sklep internetowy z amortyzatorami do samochodów AutoAmortyzatory.pl
Zadzwoń do nas i zadaj pytanie naszym ekspertom od amortyzatorów i elementów zawieszenia. Nasi eksperci są dostępni codziennie pod numerem infolinii 22 814 67 62
Oryginalne amortyzatory samochodowe oraz sprężyny zawieszenia w najlepszych cenach w Polsce znajdziecie tylko w sklepie AutoAmortyzatory.pl.