Atrakcyjne, nowocześnie stylizowane, przyjemne w prowadzeniu i ponadprzeciętnie trwałe. Tak w skrócie można by opisać najnowsze modele Ford. Samochody spod znaku błękitnego owalu, przede wszystkim auta miejskie, cieszą się w Polsce dużą popularnością.
Niestety, znalezienie dobrego egzemplarza na rynku wtórnym nie należy do łatwych. Czy warto kupić używanego Forda? Tak, lecz trzeba się liczyć z wymianą poszczególnych podzespołów, które uległy lub mogą ulec zużyciu w niedługim czasie.
Sprawny układ zawieszenia i prawidłowa amortyzacja dla kondycji samochodu znaczą bardzo wiele. Na zawieszenie składa się wiele podzespołów, od których zależy m.in. skuteczne pokonywanie zakrętów, prawidłowa droga hamowania i pochłanianie nierówności, które możemy spotkać na drodze. Części zawieszenia, ze względu na wyraźne obciążenia, które towarzyszą układowi podczas jazdy, są narażone na wiele usterek, zwykle objawiających się stukaniem z okolicy kół.
Amortyzatory psują się stopniowo i wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy, że układ zawieszenia ich samochodu działa nieprawidłowo. Mało tego, wymiana zużytych amortyzatorów często jest bagatelizowana i odwlekana w czasie. To błąd, ponieważ bez sprawnych amortyzatorów, auto fatalnie się prowadzi i wydłuża się droga hamowania. Trzeba być czujnym i kontrolować stan amortyzatorów. Jeżeli zauważymy, że samochód wyraźnie kołysze się na nierównościach, popiskuje na zakrętach lub gdy ABS uruchamia się nie tylko podczas awaryjnego hamowania, to czas najwyższy, by wymienić amortyzatory na nowe.
AutoAmortyzatory posiada duży wybór części zawieszenia do Ford. W naszym sklepie znajdziecie m.in. amortyzatory Ford Mondeo, osłony i odboje Ford Mondeo, amortyzatory Ford Focus, mocowanie amortyzatora Ford Galaxy oraz amortyzatory Ford Fiesta. Niezależnie od modelu, wszystkie amortyzatory zostały wyprodukowane przez najlepsze, renomowane firmy, np. Monroe, Sachs, Bilstein i TRW.
Podczas wymiany sprężyny zawieszenia Ford należy także skontrolować stan osłony i odboju amortyzatora, a także elementów mocujących, np. górnych poduszek. To istotny zabieg przede wszystkim w starszych egzemplarzach, gdzie zaleca się także wymianę sprężyn parami na danej osi, co pozwala zapobiec sytuacji, w której auto będzie przechylone na jeden bok. Pamiętajmy także, że jeżeli wymiana sprężyny podyktowana została gwałtownym najechaniem na nierówność drogi i na skutek tego, pęknięcia sprężyny, to po dokonaniu wymiany zaleca się sprawdzić geometrię zawieszenia. Do najbardziej awaryjnych należy zaliczyć m.in.: