Jak kupić? Kontakt Koszyk 0 Produktów 0,00 PLN     Zarejestruj się
 

22 814 67 62
8.00 - 20.00 od Pn do Pt
9.00 - 17.00 w So

  Kliknij i wyślij
zapytanie

Kup część
wybierz Swój samochód
1
Marka

2
Model

3
Typ

Szukaj
Jesteś tutaj:

Artykuły

Najczęstsze błędy podczas montażu amortyzatorów

, w kategorii Amortyzatory

W trakcie przeglądu technicznego samochodu z niemałym przebiegiem często okazuje się, że jeden z amortyzatorów stracił na swojej funkcjonalności. Decydujemy się na stosunkowo kosztowną wymianę. Szybko okazuje się, że nadal nie przywróciliśmy sprawności. Dlaczego? Zobacz co najczęściej jest powodem błędnego montażu amortyzatorów.

 

Sprawne amortyzatory to bez wątpienia jeden z podstawowych warunków bezpiecznej jazdy samochodem. Od tego jak efektywnie tłumione są nierówności nawierzchni zależy m.in. przyczepność kół oraz droga hamowania samochodu w sytuacji awaryjnej. Prawidłowo zamontowane amortyzatory działają sprawnie przez pierwsze 60-80 tys. km przebiegu auta. Natomiast w niektórych przypadkach, ze względu na nieudolną wymianę, o wiele krócej.

 

Jakie błędy popełniamy podczas wymiany?

 

Najczęstsze błędy podczas montażu amortyzatorówNajczęstsze błędy podczas montażu amortyzatorówPodstawowy błąd to zły dobór amortyzatora. Na rynku motoryzacyjnym dostępne są tysiące referencji, ale trzeba koniecznie zamówić właściwą część dla danego modelu samochodu. Ponadto część powinna być kompatybilna z konkretnym silnikiem i w danej wersji wyposażeniowej. Co prawda sklepy motoryzacyjne zapewniają dostęp do coraz lepszych katalogów, także w wersji elektronicznej, ale błędy nadal się zdarzają. Sugerujemy się nie śpieszyć i dokładnie sprawdzić specyfikację amortyzatora w Waszym samochodzie.

 

Kolejny, powszechnie stosowany błąd to brutalne traktowanie amortyzatora. Nie stosujcie metalowych szczypiec do przytrzymywania elementu podczas montażu. Może to doprowadzić do deformacji tłoczyska, którego powierzchnia jest idealnie gładka i tym samym podatna na wszelkiego rodzaju deformacje. Jakie są tego konsekwencje? Odkształcone tłoczysko będzie źle współpracowało z uszczelnieniem i wkrótce nastąpi wyciek cieczy. Ponadto połączenia śrubowe amortyzatora powinny być dokręcane momentem obrotowym przewidzianym przez producenta. Stosowną informację znajdziecie w instrukcji obsługi pojazdu. Nie można robić tego na siłę.

 

Pamiętajcie, że amortyzator narażony jest na działanie czynników atmosferycznych, wody i brudu. Dlatego istotne  jest, by nie iść podczas montażu "na skróty" i pamiętać także o wymianie elementów osłaniających oraz odbojów. Lepiej chroniony amortyzator dłużej Wam posłuży.

 

Profilaktyka leczy

 

Przed montażem nowego amortyzatora warto dokładnie sprawdzić stan zawieszenia. Pamiętajcie, że zawieszenie samochodu to takie podzespoły jak: wahacze, drążki reakcyjne, sworznie oraz elementy układu resorowania i amortyzacji. Sprawdzenie zawieszenia obejmuje przede wszystkim kontrolę wzrokową wspomnianych elementów i próbę podważania poszczególnych połączeń w celu sprawdzenia ewentualnych luzów. Wracając jeszcze do wymiany amortyzatorów przypominamy, że amortyzatory należy wymieniać parami na osi, nawet jeżeli drugi nie wykazuje niesprawności. Trzeba także pamiętać, że polskie przepisy ruchu drogowego zakazują stosowania używanych amortyzatorów.

Podziel się:
    
    

Dlaczego warto u Nas kupić?

Obsługujemy
płatności
platnosci
Sklep internetowy z amortyzatorami do samochodów AutoAmortyzatory.pl
Zadzwoń do nas i zadaj pytanie naszym ekspertom od amortyzatorów i elementów zawieszenia. Nasi eksperci są dostępni codziennie pod numerem infolinii 22 814 67 62
Oryginalne amortyzatory samochodowe oraz sprężyny zawieszenia w najlepszych cenach w Polsce znajdziecie tylko w sklepie AutoAmortyzatory.pl.